mapa ciepła

Mapa ciepła na stronie – Czym jest?

29 maja 2019|Kamil Bolek

Wyobraź sobie, że widzisz dokładnie w jakie miejsca na stronie kilkają klienci. Jak często przeglądają zdjęcia produktów, z jaką częstotliwością wchodzą na dane zakładki na stronie, czy ile razy klikają w tabelę z rozmiarami. Mapa ciepła jest więc zbiorem tych informacji. A czy warto ją analizować? O tym poniżej.

Mapa ciepła – Czym dokładnie jest?

To zdjęcie danej podstrony Twojego sklepu internetowego. Może to być dowolna strona – karta produktu, strona kategorii, strona główna, a nawet strona koszyka. Na takim zdjęciu nanoszone są kliknięcia użytkowników Twojej strony.

Nieliczne kliknięcia oznaczone są kolorem zimnym (odcienie niebieskiego). Z kolei miejsca często klikane charakteryzują się ciepłą barwą (od koloru żółtego, przez pomarańczowy, aż po czerwień).

Mapa ciepła – Przykład

Mapa ciepła w sklepie internetowym

Mapy ciepła – Po co je stosować?

Sprawdzisz w ten sposób jakie miejsca na stronie są najczęściej klikane. Zobaczysz też które elementy nie są klikane zbyt często lub wcale.

Mapy ciepła pozwalają również wykryć elementy, które nie powinny być klikalne, a mimo to są. Interakcje takie będą stanowić jasny sygnał do zmiany elementu, aby nie wprowadzał klientów w błąd.

Z drugiej strony możemy dostrzec również elementy, które powinny być klikalne, a w rzeczywistości nie są. Przykładem takim może być przycisk z tabelą rozmiarów. Jeżeli produkt posiada rozmiary, naturalną czynnością powinno być sprawdzenie tabeli rozmiarów. Przynajmniej w większości przypadków. Jeżeli więc widzimy, że przycisk cechuje się niskim odsetkiem klinięć, może oznaczać to, że jest mało widoczny i trzeba popracować nad jego wyglądem, rozmiarem lub ułożeniem na stronie.

Mapa cieplna strony – Jak wdrożyć na sklepie internetowym?

Do tego zadania używamy darmowego narzędzia o nazwie Hotjar. Instalacja na sklepie jest stosunkowo prosta – polega na wklejeniu w nagłówek lub stopkę strony specjalnego kodu JavaScript. Jeśli instalowałeś już na swojej stronie Google Analytics lub Pixela Facebooka, wdrożenie Hotjara będzie bardzo podobne.

Heat Mapa – Czy można ją wdrożyć na każdym sklepie internetowym?

Tak, na każdym. Nie ma znaczenia, czy Twój sklep jest na silniku PrestaShop, Magento, Shoper, IdoSell, czy jakimkolwiek innym. Narzędzie Hotjar działa na każdym sklepie internetowym.

Mapa ciepła – Podsumowanie

Korzystanie z odpowiednich narzędzi np. Hotjar i wygenerowane przez nie mapy ciepła, to kluczowy element strategii marketingowej. Pozwala dokładnie ocenić, gdzie znajdują się atrakcyjne i te mniej atrakcyjne obszary Twojej strony internetowej. Dzięki tej wiedzy możesz usprawnić jej działanie, a nawet zwiększyć konwersję. Jeśli do tej pory mapy ciepła był dla Ciebie czymś niepotrzebnym, to teraz wiesz, jak pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

4.7/5 - (7 votes)
Prowadzisz sklep
PrestaShop?

Zobacz, jak możemy ulepszyć
Twój sklep internetowy.

Chcę zobaczyć