Regulamin

obowiÄ…zujÄ…cy od 1.08.2017 roku

 

I. Postanowienia ogĂłlne

1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady korzystania z witryny oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem witryny http://www.nexis.pl/ przez WBIZNES Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Odległa 76 43-400 Cieszyn.

4. Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez:

adres e-mail: kontakt[at]nexis.pl

5. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej: https://nexis.pl/regulamin, w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.

6. Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych przez WBIZNES Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem.

 

II. Definicje Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

1. Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

2. Karta produktowa – miejsce, w ktĂłrym przedstawiany jest opis przedmiotu, jego cechy i parametry, cena i dostÄ™pność. KaĹĽdy produkt posiada wĹ‚asnÄ… kartÄ™ produktowÄ….

3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;

4. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);

5. Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;

6. Regulamin – niniejszy dokument;

7. Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu internetowego;

8. Sklep Internetowy (Sklep) – strony internetowe, za pośrednictwem których Klient może w szczególności składać Zamówienia;

9. Sprzedawca – WBIZNES Spółka Z OgraniczonÄ… OdpowiedzialnoĹ›ciÄ…, ul. OdlegĹ‚a 76 43-400 Cieszyn, NIP: PL 548 274 14 52.

10. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym, których opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;

11. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;

12. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);

13. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);

14. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);

15. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

 

III. Zasady korzystania

1. Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:

– sprzÄ™t komputerowy, z ktĂłrego korzysta Klient musi posiadać poĹ‚Ä…czenie z sieciÄ… Internet;

– jedna z przeglÄ…darek internetowych: Internet Explorer w wersji co najmniej 9, Mozilla Firefox w wersji co najmniej 20, Opera w wersji co najmniej 16, Google Chrome w wersji co najmniej 20 lub Safari;

– posiadanie i podanie adresu e-mail umoĹĽliwiajÄ…cego przesĹ‚anie informacji dotyczÄ…cej realizacji zamĂłwienia;

– wĹ‚Ä…czenie obsĹ‚ugi Cookies oraz JavaScript.

2. Korzystanie ze Sklepu internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.

3. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

– niedostarczania i nieprzekazywania treĹ›ci zabronionych przez przepisy prawa, np. treĹ›ci propagujÄ…cych przemoc, zniesĹ‚awiajÄ…cych lub naruszajÄ…cych dobra osobiste i inne prawa osĂłb trzecich;

– korzystania ze Sklepu internetowego w sposĂłb zgodny z przepisami obowiÄ…zujÄ…cego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a takĹĽe z ogĂłlnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

4. Warunkiem koniecznym do skutecznego złożenia zamówienia jest wypełnienie formularza zamówienia. Podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do przyjęcia i realizacji zamówienia.

 

IV. Usługi

1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług polegających na:

– przeglÄ…daniu informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym;

– prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym;

– udostÄ™pnianiu interaktywnego formularza umoĹĽliwiajÄ…cego Klientom zĹ‚oĹĽenie ZamĂłwienia w Sklepie;

– zamieszczaniu wypowiedzi o Towarach w Sklepie.

2. Wskazane w pkt. 1 Usługi świadczone są przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

3. Umowa:

– o Ĺ›wiadczenie usĹ‚ugi polegajÄ…cej na przeglÄ…daniu informacji zamieszczonych w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiÄ…zaniu z chwilÄ… zamkniÄ™cia przez Klienta strony internetowej Sklepu;

– o Ĺ›wiadczenie usĹ‚ugi polegajÄ…cej na prowadzeniu Konta w Serwisie zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiÄ…zaniu z chwilÄ… przesĹ‚ania przez Klienta ĹĽÄ…dania usuniÄ™cia Konta lub skorzystania z przycisku „UsuĹ„ Konto”;

– o Ĺ›wiadczenie usĹ‚ugi polegajÄ…cej na udostÄ™pnianiu interaktywnego formularza umoĹĽliwiajÄ…cego Klientom zĹ‚oĹĽenie ZamĂłwienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiÄ…zaniu z chwilÄ… zĹ‚oĹĽenia ZamĂłwienia;

– o Ĺ›wiadczenie usĹ‚ugi polegajÄ…cej na zamieszczaniu opinii o Towarach w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiÄ…zaniu z chwilÄ… dodania opinii.

4. Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu Rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.

5. Warunkiem Rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie niezbędnych danych (Imię i nazwisko, kod pocztowy i miejscowość, ulica i jej numer, adres e-mail, telefon kontaktowy) oznaczonych jako obowiązkowe.

6. Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Towaru czy przebiegu transakcji. Klient dodając wypowiedzi oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej.

7. W celu zamieszczenia, wypowiedzi Klient może zostać poproszony o wskazanie swoich danych, np. adresu e-mail.

8. Wypowiedzi powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą zawierać treści bezprawnych.

9. Wypowiedzi nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji.

10. Klient zamieszcza wypowiedzi w serwisie dobrowolnie. Zamieszczone wypowiedzi sÄ… rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu.

11. Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).

12. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

13. Sklep ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursĂłw i promocji, ktĂłrych warunki kaĹĽdorazowo zostanÄ… podane na stronach internetowych Sklepu.

14. Promocje w Sklepie nie podlegajÄ… Ĺ‚Ä…czeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.

 

V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaĹĽy

1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

2. Warunkiem złożenia Zamówienia poprzez formularz zamówienia dostępny na stronie Sklepu jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej i linii telefonicznej.

3. Warunkiem złożenia Zamówienia przez telefon jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej i linii telefonicznej.

4. Warunkiem złożenia Zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej i linii telefonicznej.

5. Za pośrednictwem formularza Zamówienia oraz poczty elektronicznej, Zamówienia mogą być składane przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, a Zamówienia składane przez telefon mogą być składane w Dni robocze w godzinach od 9:00 do 17:00.

6. Złożenie Zamówienia może nastąpić poprzez:

– wypeĹ‚nienie elektronicznego formularza ZamĂłwienia, obejmujÄ…cego dane Klienta potrzebne do realizacji ZamĂłwienia, a w szczegĂłlnoĹ›ci: imiÄ™ i nazwisko, adres do wysyĹ‚ki oraz adres e-mail;

– wykorzystanie danych osobowych Klienta uzyskanych w wyniku uprzedniej rejestracji w Sklepie (zakup za pomocÄ… Konta Klienta);

– zĹ‚oĹĽenie ZamĂłwienia telefonicznie wykorzystujÄ…c do tego numer telefonu podany przez SprzedawcÄ™ na stronie internetowej Sklepu, obejmujÄ…cego dane Klienta potrzebne do realizacji ZamĂłwienia, a w szczegĂłlnoĹ›ci: imiÄ™ i nazwisko, adres do wysyĹ‚ki oraz adres e-mail; nazwÄ™ Towaru i jego ilość, formÄ™ dostawy i sposĂłb pĹ‚atnoĹ›ci;

– zĹ‚oĹĽenie ZamĂłwienia poprzez przesĹ‚anie wiadomoĹ›ci elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany przez SprzedawcÄ™ na stronie internetowej Sklepu, obejmujÄ…cego dane Klienta potrzebne do realizacji ZamĂłwienia, a w szczegĂłlnoĹ›ci: imiÄ™ i nazwisko, adres do wysyĹ‚ki oraz adres e-mail; nazwÄ™ Towaru i jego ilość, formÄ™ dostawy i sposĂłb pĹ‚atnoĹ›ci.

7. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego i udostępnionego w nim formularza Zamówienia należy, dokonać wyboru towarów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.

8. WybĂłr zamawianych TowarĂłw przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.

9. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie w sposób jasny i widoczny podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:

– opisu przedmiotu ZamĂłwienia;

– jednostkowej oraz Ĺ‚Ä…cznej ceny zamawianych produktĂłw lub usĹ‚ug wraz z podatkami, w tym kosztĂłw dostawy oraz dodatkowych kosztĂłw (jeĹ›li wystÄ™pujÄ…);

– sposobu kontaktu ze SprzedawcÄ…;

– wybranej metody pĹ‚atnoĹ›ci;

– wybranego sposobu dostawy;

– danych kontaktowych Klienta;

– danych do faktury.

10. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Potwierdź zakup”.

11. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy, oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia.

12. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzającą wpłynięcia Zamówienia (wraz z indywidualnym nr Zamówienia), zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia. Sprzedawca może kontaktować się z Klientem przed potwierdzeniem złożenia Zamówienia w celu potwierdzenia danych.

13. Następnie Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia przez Klienta Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w pkt. 12 powyżej.

14. Klienci składający Zamówienia w Sklepie przez telefon lub poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej w celu złożenia Zamówienia powinni:

– podać telefonicznie lub w treĹ›ci wiadomoĹ›ci elektronicznej kierowanej do Sprzedawcy nazwÄ™ Towaru spoĹ›rĂłd TowarĂłw znajdujÄ…cych siÄ™ na stronie internetowej Sklepu i jego ilość;

– wskazać sposĂłb dostawy i formÄ™ pĹ‚atnoĹ›ci spoĹ›rĂłd sposobĂłw dostawy i pĹ‚atnoĹ›ci podanych na stronie internetowej Sklepu;

– podać dane potrzebne do realizacji ZamĂłwienia, a w szczegĂłlnoĹ›ci: imiÄ™ i nazwisko, adres do wysyĹ‚ki, telefon oraz adres e-mail.

15. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę ustnie po skompletowaniu całości Zamówienia i dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy oraz określeniu formy płatności lub w poprzez poinformowanie w drodze wiadomości elektronicznej. W przypadku Klientów będących konsumentami w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego Sprzedawca każdorazowo po złożeniu Zamówienia za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia, które będzie zawierać informacje dotyczące:

– opisu przedmiotu ZamĂłwienia;

– jednostkowej oraz Ĺ‚Ä…cznej ceny zamawianych produktĂłw lub usĹ‚ug wraz z podatkami, w tym kosztĂłw dostawy oraz dodatkowych kosztĂłw (jeĹ›li wystÄ™pujÄ…);

– sposobu kontaktu ze SprzedawcÄ…;

– wybranej metody pĹ‚atnoĹ›ci;

– wybranego sposobu dostawy;

– danych do faktury;

– regulaminu;

– pouczenie o prawie odstÄ…pienia od umowy.

16. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Klienta (w odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przesłanych przez Sprzedawcę) wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której Klient: akceptuje treść przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść Regulaminu

17. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów, następuje poprzez przesłanie ich Klientowi na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar wydruku potwierdzenia, specyfikacji Zamówienia oraz faktury VAT.

18. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

19. Po dokonaniu wysyłki zakupionego towaru, Sklep w ramach realizacji umowy z Kupującym jest zobowiązany przesłać Kupującemu na adres poczty elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący jest uprawniony, jednak nie zobowiązany do jej wypełnienia.

VI. Dostawa

1. Dostawa Towarów odbywa się na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. W zależności od gabarytów zamawianego Towaru, przesyłka może się odbywać za pomocą:

– PaczkomatĂłw InPost;

– Firmy kurierskiej.

2. Dostępne formy przesyłki zostaną wskazane przed złożeniem Zamówienia przez Klienta.

3. Koszty dostawy zostaną wskazane przed złożeniem Zamówienia przez Klienta.

4. Dostawa jest realizowana niezwłocznie, nie później niż w terminie 10 dni od zawarcia umowy.

5. Sprzedawca odpowiada za wady rzeczy zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 5561 -5565 Kodeksu Cywilnego.

VII. Ceny i metody płatności

1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Klient może wybrać następujące metody płatności:

– GotĂłwkÄ… za pobraniem. W tym przypadku realizacja ZamĂłwienia i jego wysyĹ‚ka zostanie rozpoczÄ™ta po zĹ‚oĹĽeniu zamĂłwienia i akceptacji Regulaminu przez Klienta. WysyĹ‚ka dokonana zostanie niezwĹ‚ocznie, nie później niĹĽ w terminie do 7 dni;

– PĹ‚atność elektroniczna. W tym przypadku realizacja ZamĂłwienia rozpoczÄ™ta zostanie po uzyskaniu przez SprzedajÄ…cego informacji od poĹ›rednika pĹ‚atnoĹ›ci elektronicznych o dokonaniu wpĹ‚aty przez KupujÄ…cego za zamawiany Towar. WysyĹ‚ka dokonana zostanie niezwĹ‚ocznie, nie później niĹĽ w terminie do 7 dni od daty wpĹ‚yniÄ™cia wpĹ‚aconych na poczet zamĂłwienia Ĺ›rodkĂłw przez Klienta na konto Sprzedawcy.

2. W przypadku niektórych rodzajów asortymentu dostępnych w Sklepie, Sprzedający zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności poprzez nieudostępnianie określonych opcji płatności i dostawy.

VIII. Uprawnienie do odstÄ…pienia od umowy

1. Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego może od niej odstąpić bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

2. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje klientowi w przypadku, gdy przedmiotem umowy sprzedaży jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

3. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie

4. Bieg terminu 14 dni odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia objęcia towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik.

5. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

6. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, a w szczególności stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.

7. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba, że konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedający ma prawo wstrzymać się ze zwrotem zapłaconych kwot do czasu powrotnego otrzymania zwracanego towaru przez Klienta.

8. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

9. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.

10. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towarów wynikające z obchodzenia się z towarami w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i sposobu funkcjonowania towarów. W celu stwierdzenia charakteru, cech i sposobu funkcjonowania towarów Zamawiający powinien obchodzić się z nimi i sprawdzać je z należytą ostrożnością oraz w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. Wszelkie używanie lub sprawdzanie towarów przekraczające wskazany powyżej zakres może spowodować zmniejszenie wartości towarów, które Sprzedawca będzie miał prawo potrącić przy zwrocie otrzymanych wcześniej od Klienta kwot. Określenie możliwego obniżenia wartości towarów jest przeprowadzane indywidualnie dla każdego przypadku. Należy się również spodziewać, że zamontowanie towarów spowoduje obniżenie ich wartości. Zamawiający musi pamiętać o tym, że w okresie, w którym posiada towary, do czasu ich zwrotu do Sprzedającego, ponosi za nie odpowiedzialność, w tym za wszelkie ich uszkodzenia.

IX. Reklamacje dotyczÄ…ce TowarĂłw

1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, w tym również Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego.

2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres WBIZNES Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą na ul. Odległa 76 43-400 Cieszyn, lub adres e-mail kontakt[at]nexis.pl

3. Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w pkt. 2 powyżej.

4. Sprzedawca zobowiÄ…zuje siÄ™ do rozpatrzenia kaĹĽdej reklamacji w terminie do 14 dni.

5. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta. Sprzedawca zwraca Klientowi koszty przesyłki.

6. Sprzedawca nie jest producentem Towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach, oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.

 

X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

1. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: WBIZNES Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą na ul. Odległa 76 43-400 Cieszyn lub na adres poczty elektronicznej: kontakt[at]nexis.pl.

2. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.

3. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.

 

XI. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

– jest uprawniony do zwrĂłcenia siÄ™ do staĹ‚ego polubownego sÄ…du konsumenckiego dziaĹ‚ajÄ…cego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygniÄ™cie sporu wynikĹ‚ego z zawartej Umowy SprzedaĹĽy;

– jest uprawniony do zwrĂłcenia siÄ™ do wojewĂłdzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczÄ™cie postÄ™powania mediacyjnego w sprawie polubownego zakoĹ„czenia sporu miÄ™dzy Klientem, a SprzedawcÄ…;

– moĹĽe zĹ‚oĹĽyć swojÄ… skargÄ™ za poĹ›rednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostÄ™pnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

XII. Postanowienia końcowe

1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

4. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto Klienta zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem  na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiada Konto Klienta, do dalszego korzystania z Konta, wymagana będzie akceptacja zmian w regulaminie. Akceptacja odbywa się poprzez potwierdzenie/kliknięcie komunikatu na stronie logowania w serwisie firmy Nexis.pl (http://nexis.pl/). Odmowa akceptacji zmian Regulaminu jest równoznaczna z wyrejestrowaniem się z serwisu Nexis.pl (usunięciem Konta Klienta) z zastrzeżeniem, że Klient uczestniczy w rozpoczętych przed rozwiązaniem umowy transakcjach na zasadach Regulaminu obowiązującego w dacie ich rozpoczęcia. Zmiana Regulaminu nie narusza praw nabytych osób korzystających z serwisu Nexis.pl.

Zapytaj o darmową wycenę kampanii reklamowej w Google. Porozmawiajmy. Bez zobowiązań.
Prowadzisz sklep
PrestaShop?

Zobacz, jak możemy ulepszyć
TwĂłj sklep internetowy.

Chcę zobaczyć