Jak wyczyścić pamięć podręczną w PrestaShop 1.7?

27 października 2019 | Kamil Bolek

Część zmian wprowadzanych w ustawieniach sklepu wymaga wyczyszczenia pamięci podręcznej. Dopóki tego nie zrobimy, dopóty nie będziemy mogli obejrzeć efektów naszych modyfikacji. Pamięć podręczną czyści się najczęściej w przypadku zmiany stylów lub plików JavaScript. W tym krótkim tutorialu pokażę Ci jak w kilka sekund wyczyścić pamięć podręczną w PrestaShop 1.7.

Cały proces zaczynamy od zalogowania się do Panelu PrestaShop. W kolejnym kroku odszukaj sekcję KONFIGURUJ, a następnie kliknij w Zaawansowane > Wydajność:

Jak wyczyścić pamięć podręczną w PrestaShop

Wylądujesz na stronie o nazwie Wydajność. W prawym, górnym rogu będzie się znajdował błękitny przycisk o nazwie Wyczyść pamięć podręczną:

Czyszczenie Cache PrestaShop

Po kliknięciu w powyższy przycisk, PrestaShop rozpocznie proces czyszczenia pamięci podręcznej. Zajmuje to zazwyczaj od kilku do kilkudziesięciu sekund. Czekaj więc cierpliwie na przeładowanie strony, i nie zamykaj okna przeglądarki przed czasem. Po wyczyszczeniu pamięci podręcznej, PrestaShop uraczy Cię następującym komunikatem:

Pamięć PrestaShop wyczyszczona

I to wszystko. Właśnie udało Ci się wyczyścić pamięć podręczną własnymi siłami. Jeżeli wszystko jest w porządku, możesz zakończyć czytanie tego poradnika.

 

Pamięć podręczna PrestaShop – co może pójść nie tak

Jeśli został Ci wyświetlony komunikat potwierdzający wyczyszczenie pamięci podręcznej, wszystko przebiegło zgodnie z planem. Niekiedy jednak podczas czyszczenia pamięci podręcznej napotykamy się na pewne niedogodności.

Pierwszy możliwy problem to wyświetlenie pustej strony po zakończeniu czyszczenia pamięci podręcznej. Na szczęście to nic strasznego, i zwyczajne ręczne odświeżenie strony załatwi problem.

Czasem jednak sprawa jest bardziej skomplikowana, bowiem odświeżanie strony nie pomaga, a ponowne zalogowanie się do Panelu PrestaShop nie jest możliwe. Jest to relatywnie rzadko spotykana sytuacja, ale warto wiedzieć co zrobić w takim momencie.

Problem rozwiążemy poprzez wykonanie kilku czynności w FTP. Jeśli nie masz jeszcze serwera FTP, odsyłam Cię do artykułu Jak zainstalować serwer FTP FileZilla?.

Po zalogowaniu się na serwer FTP Twojego sklepu PrestaShop, wejdź w folder var > cache. Będą się w nim znajdowały dwa kolejne foldery: dev oraz prod. Na każdy z osobna kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz Zmień nazwę. Podczas zmieniania nazwy dopisz na końcu cyfrę 1. Tak więc po zmianie, foldery powinny mieć nazwy:

  • dev1
  • prod1

I to już wszystko. Od teraz zalogowanie się do Panelu PrestaShop powinno być możliwe, a dalsze czyszczenie pamięci podręcznej nie powinno powodować pojawiania się błędów.

Jak wyczyścić pamięć podręczną w PrestaShop – podsumowanie

Pokazałem Ci, że wyczyszczenie pamięci podręcznej w sklepie PrestaShop 1.7 nie jest w cale takie skomplikowane. Poradzi sobie z tym każda osoba, a pomoc programisty nie będzie koniecznością. W skrajnych przypadkach musisz jednak liczyć się z tym, że wyczyszczenie pamięci podręcznej spowoduje powstanie błędu, który uniemożliwi korzystanie z Panelu PrestaShop. Sklep będzie działał prawidłowo, ale jego zarządzanie poprzez Panel nie będzie możliwe. W tych rzadkich przypadkach konieczne będzie wykonanie nieco bardziej skomplikowanej czynności, a mianowicie modyfikacji na serwerze FTP. Jeśli przy takich pracach nie czujesz się na siłach, Twój programista z pewnością sobie z tym poradzi.

Jak wyczyścić pamięć podręczną w PrestaShop 1.7? Jak wyczyścić pamięć podręczną w PrestaShop 1.7?4.8 (95.71%) głosów:14 5 14 Jak wyczyścić pamięć podręczną w PrestaShop 1.7?
Zapytaj o darmową wycenę sklepu internetowego. Porozmawiajmy. Bez zobowiązań.