Karta produktu

Karta produktu w sklepie internetowym

9 lutego 2019|Kamil Bolek

Postawiłeś sklep internetowy, ale nie wiesz co dalej? Warto byś zainteresował się tematem karty produkty. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, czym karta produktu jest, zobacz przykłady, jak ta powinna wyglądać i udoskonal w ten sposób swój sklep.

Karta produktu – Co to jest?

Jednym z ważniejszych elementów sklepu internetowego jest karta produktu. Z poziomu karty produktu dodawanych jest do koszyka prawie 88% produktów. W wielu przypadkach jest to też tak zwany landing page naszego sklepu, szczególnie gdy mówimy o wejściach z reklamy Google Shopping, Ceneo, Skąpca i wielu innych. W tym artykule pokażę Ci jak przygotować genialną kartę produktu, dzięki czemu konwersje na Twoim sklepie internetowym poszybują w górę.

Karta charakterystyki produktu – Breadcrumbs, czyli nawigacja po sklepie

Zadbaj o to, by na karcie Twojego produktu były tak zwane breadcrumbs. Jest to nic innego jak pokazanie użytkownikowi, w którym miejscu się znajduje.

Karta charakterystyki produktu - Nawigacja breadcrumbs

Jeśli na sklepie mamy dużo kategorii i podstron, nawigacja taka może w znaczący sposób ułatwić poruszanie się po Twoim sklepie internetowym. W trosce o użyteczność breadcrumbs skracają ilość akcji do wykonania w celu wyszukania danego produktu lub kategorii.

Jak już wiesz, niejednokrotnie pierwszą stroną jaką odwiedza nasz klient jest karta produktu. Z tego poziomu część użytkowników chętnie cofa się do kategorii, w której produkt się znajduje, aby wyszukać podobny asortyment i porównać go z pierwotnym wyborem.

Karta produktu – Dedykowane rozmiary zdjęć

W wersji na komputery zdjęcie produktu powinno mieć około 500x500px. Jest to optymalny rozmiar, aby obejrzeć produktu bez powiększania zdjęcia. Niektóre sklepy praktykują stosowanie większych zdjęć, jednak w przypadku komputerów o małych rozmiarach ekranu (np. niewielkich laptopach), zdjęcie może zajmować większość ekranu lub nawet się na nim nie mieścić.

Po kliknięciu lub najechaniu na zdjęcie, powinno się ono powiększyć. Z tej dogodności skorzystają osoby, którym zależy na wychwyceniu detali naszego produktu. Nie każdy ma taką potrzebę, jednak warto zadbać o wszystkich klientów. Zdjęcie powinno być nieco większe, ale tutaj znowu nie ma co przesadzać. Znam sklepy, które pokazują tak duże zdjęcia, że nie mieszczą się one na ekranie. O ile nie sprzedajesz drogocennych dzieł sztuki, większość klientów nie będzie potrzebowała wiedzieć jak wygląda produkt w pięciokrotnym powiększeniu. Polecam stosowanie grafiki o rozmiarach nie większych, niż 800x800px. Na większości monitorów grafika taka zajmie znaczną część ekranu. Ponadto, niewygórowane rozmiary grafik oznaczają mniejszą wagę zdjęć. A to z kolei przekłada się na szybsze wczytywanie strony, co jest niesamowicie istotną kwestią.

Na smartfonach z kolei zdjęcie powinno wypełniać możliwie jak największą część ekranu. Idealne zdjęcie to takie, które wpasowuje się w szerokość całego wyświetlacza. Efekt taki można zaobserwować choćby na Facebooku.

Karta produktu - Przykład zdjęcia full width

Karta produktu – Przykład dobrego opisu

Sekcja, która znajduje się zazwyczaj w górnej części karty produktu. W tym miejscu warto przemycić kilka najistotniejszych informacji o prezentowanym produkcie.

Karta produktu - Wzór krótkiego opisu

W zaledwie kilka chwil jesteśmy w stanie poznać najważniejsze parametry danego asortymentu. Nie ma potrzeby przewijania ekranu, a porównywanie kilku produktów jest o wiele łatwiejsze.

Jeśli nie sprzedajesz produktów technicznych, a na przykład ubrania, nie rezygnuj z krótkiego opisu. Możesz w tym miejscu wypisać 2 – 3 najważniejsze cechy danego wyrobu. Przykładowo, jeśli jest to koszula, możesz napisać:

  • na co dzień
  • na wyjście

Tym samym dajesz do zrozumienia, że prezentowany produkt ma bardzo szerokie zastosowanie. Podsuwamy klientowi w jakich okolicznościach będzie mógł nosić koszulę.

Karda produktu – Wzór dostawy i płatności

Jeśli kupujesz czasem na Allegro, z pewnością udało Ci się dostrzec, że najważniejsze informacje widnieją zawsze na górze, blisko przycisku dodawania do koszyka. Znajdziesz tam między innymi ocenę sprzedawcy, czas wysyłki, koszt dostawy i czas na odstąpienie od umowy.

Karta produktu - Informacje podstawowe

Zabieg ten nie jest przypadkowy, bowiem informacje te wyczerpująco odpowiadają na ewentualne pytania klienta odnośnie zamówienia. W przeciętnym sklepie informacje te uzyskiwane są dopiero po dodaniu produktu do koszyka, a czasem trzeba jeszcze uzupełnić wszelkie dane adresowe, podać maila, telefon i wiele innych. Zresztą co tu dużo mówić – pewnie dobrze wiesz, jak to wygląda w niektórych sklepach.

Allegro poszło o krok dalej i w łatwo dostępnym miejscu pokazuje niezbędne informacje. Klient nie musi dodać produktu do koszyka, by się dowiedzieć jak szybko go otrzyma, i ile będzie kosztowała wysyłka. Przydatne? Pewnie, że tak.

W sklepie internetowym możemy zrobić dokładnie to samo. Darować możemy sobie „ocenę sprzedawcy”, bo przecież nie jesteśmy na serwisie aukcyjnym. Warto natomiast poinformować na karcie produktu o kosztach dostawy i czasie wysyłki. Na sklepie Movlo wykonaliśmy to w ten sposób:

Dostawa i wysyłka

Jeżeli dostawa jest darmowa – widnieje napis „Dostawa gratis”. Dla produktów z płatną dostawą, wyświetla się tekst „Dostawa od 9,90 zł”.

Obok znajduje się przycisk „Opcje dostawy”. Po kliknięciu w przycisk, wysuwa się „szuflada” z informacjami o dostępnych formach doręczenia. Dla klienta ważny jest bowiem nie tylko koszt dostawy, ale też dostępne opcje dostarczenia przesyłki. Niektóre osoby mają swoje ulubione formy dostawy i niechętnie robią zakupy w sklepach, które nie oferują wysyłki za pośrednictwem ich ulubionego przewoźnika.

Opcje dostawy karta produktu

Pod sekcją związaną z dostawą znajdziemy kolejną, tym razem dotyczącą czasu doręczenia przesyłki. W tym miejscu informujemy, że czas doręczenia przesyłki to 1 dzień. Nie jest to niczym szczególnym, bowiem większość firm kurierskich potrafi dostarczyć paczkę następnego dnia. Również same sklepy wysyłają paczki bardzo szybko, zatem doręczenie zamówienia następnego dnia wydaje się być standardem. Prawda? Nie do końca.

Karta charakterystyki produktu – Dobre praktyki

W sprzedaży internetowej możemy zaobserwować zjawisko globalizacji. W wyniku tego coraz częściej decydujemy się na zakupy w zagranicznych sklepach. Niejednokrotnie robimy to nawet nieświadomie, bowiem sklepy takie tłumaczone są na wiele języków, wyświetlają ceny w walucie danego kraju i na pierwszy rzut oka trudno stwierdzić, czy jesteśmy na sklepie polskim, czy przykładowo amerykańskim. Zagraniczne sklepy mają swe plusy i minusy. Jedną z ich wad jest z pewnością czas doręczenia zamówienia. W tym przypadku nie mówimy już o doręczeniu następnego dnia, a na paczkę trzeba poczekać przynajmniej kilka dni.

Pamiętam jak swego czasu przeglądałem popularny portal aukcyjny Aliexpress. Jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy dostrzegłem, że na dostawę produktu musiałbym czekać… 53 dni. Rozumiem, że dostawa statkiem lub koleją z Azji to dość czasochłonny proces, ale czekać na produkt prawie 2 miesiące to szmat czasu. Oczywiście wszystko zależy od tego jaki produkt kupujemy, i czy potrzebujemy go na „na wczoraj”. Z reguły jednak klienci są niecierpliwi, a zakupy robią na ostatni moment. Jeżeli więc masz szybszą dostawę niż Aliexpress, warto o tym wspomnieć na karcie produktu. W erze globalizacji dostawa w 24h to nie standard i jeśli oferujesz takie usługi – koniecznie się tym pochwal.

Karta produktu – Podsumowanie

Ostatni element karty produktu to opis. Z uwagi na fakt, że jest to dość obszerny temat, postanowiłem przygotować na ten osobny artykuł na temat opisu produktu, który wkrótce opublikuję. Jeśli więc interesuje Cię ciąg dalszy – koniecznie śledź nas na Facebooku.

4.7/5 - (60 votes)
Prowadzisz sklep
PrestaShop?

Zobacz, jak możemy ulepszyć
Twój sklep internetowy.

Chcę zobaczyć