Meta Title

Meta Title – Co to i jak ustawić go w PrestaShop?

2 listopada 2019|Kamil Bolek

Jednym z fundamentów pozycjonowania sklepu internetowego jest przygotowanie odpowiedniego tytułu strony, zwanego też meta tytułem (ang. meta title). Dobrze zoptymalizowany sklep PrestaShop powinien posiadać uzupełniony meta title na każdej stronie, poczynając od strony głównej, przez kategorie produktowe, aż po produkty.

Meta Title – Co to?

Meta Title – to tytuł danej strony. Wyświetlany jest na pasku adresu przeglądarki internetowej. Znajdziesz go też w wynikach wyszukiwania Google. Poniżej zaznaczyłem na czerwono meta tytuł ze sklepu Meble Kukułka:

Czym jest meta title

Każda podstrona Twojego sklepu internetowego ma (a przynajmniej powinna mieć) unikalny, niepowtarzalny meta tytuł. Jest to istotne z punktu widzenia SEO (pozycjonowania).

Długość Meta Title – co warto wiedzieć?

Pierwsza rzecz o jakiej musisz pamiętać, to fakt, że powinien on mieć określoną ilość znaków. Optymalnym rozwiązaniem jest zmieszczenie się w 70 znakach. Dzięki temu w większości przypadków unikniesz efektu ucinania meta tytułu w wynikach wyszukiwania Google.

PrestaShop niestety nie wszędzie posiada wbudowany licznik ilości znaków, więc trudno będzie stwierdzić, czy tytuł przekracza wspomniane 70 znaków, czy też nie. Oczywiście możesz policzyć je ręcznie, ale proces taki byłby dość żmudny i czasochłonny. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie użycie darmowego narzędzia online seomofo.com, które zrobi to za Ciebie. Nie musisz się rejestrować – po prostu wchodzisz na stronę, i korzystasz.

Pozycjonowanie  –  meta title – O czym pamiętać?

Miej na uwadze, że meta tytuł to jeden z najistotniejszych parametrów, jakie Google bierze pod uwagę przy dopasowywaniu strony pod wyniki wyszukiwania. Innymi słowy – im tytuł strony będzie bliższy zapytaniu użytkownika, tym większe prawdopodobieństwo, że strona wyświetli się na wyższych pozycjach wyników wyszukiwania Google.

Jak ustawić meta tytuł – PrestaShop?

Strona główna to podstawa. Od niej zaczniemy. Zaloguj się do Panelu PrestaShop, znajdź w menu sekcję KONFIGURUJ, a następnie kliknij w Preferencje > Ruch:

Strona ruch PrestaShop

Wylądujesz na stronie z listą niektórych podstron Twojego sklepu PrestaShop. Znajdź wśród rekordów na liście stronę główną. Będzie występowała pod nazwą index. Powinna być ona przypisana pod ID nr 4. Następnie przejdź do edycji strony głównej, klikając w ikonę szarego ołówka:

Przejście do edycji meta title strony głównej PrestaShop

Zostaniesz przekierowany do miejsca, gdzie możesz go uzupełnić. Pamiętaj, że ustawiasz meta title dla strony głównej, zatem dobrą praktyką jest stosowanie tytułu w stylu „Sklep internetowy z [w to miejsce wstaw swój asortyment]”.

Po ustawieniu zapisz zmiany, a następnie odśwież stronę główną sklepu. Nowy meta tytuł powinien być już widoczny na pasku zakładki przeglądarki internetowej.

Jak ustawić meta title dla kategorii produktów w PrestaShop?

Będąc w Panelu PrestaShop, znajdź w menu sekcję SPRZEDAŻ, a następnie kliknij w Katalog > Kategorie:

Edycja meta title kategorii produktowej PrestaShop

Znajdziesz się na stronie z listą utworzonych przez Ciebie głównych kategorii produktów. Jeśli chcesz ustawić tytuł dla podkategorii, kliknij wpierw w kategorię główną, a zostaniesz przeniesiony do listy podkategorii.

Podobnie jak w przypadku strony głównej, kliknij w ikonę szarego ołówka, aby przejść do edycji danej kategorii.

Będąc już na stronie edycji, odnajdź pole o nazwie Meta-tytuł. W tym polu uzupełniasz meta title dla kategorii. Dobrze wiedzieć, że w przypadku braku uzupełnienia, PrestaShop będzie domyślnie podstawiać po prostu nazwę kategorii. Warto jednak dopisać dodatkowe kilka słów, aby tytuł był bardziej treściwy i zachęcający do wejścia na stronę właśnie Twojego sklepu, a nie żadnego innego. Zatem zamiast nazwać kategorię w zwyczajny sposób „Blendery kielichowe”, warto ustawić np. taki tytuł: „Blendery kielichowe | Sklep internetowy | Duży wybór”.

Jak ustawić meta title dla produktów w PrestaShop?

Ostatni element to karta produktu. W celu edycji tytułu dla danego produktu, znajdź w menu sekcję SPRZEDAŻ, a następnie kliknij w Katalog > Produkty:

Edycja meta title produktu PrestaShop

Następnie wybierz dany produkt z listy i przejdź do jego edycji. Będąc na stronie zarządzania produktem, przejdź do zakładki SEO, w której będzie się znajdowało pole o nazwie Meta-tytuł. Analogicznie jak w przypadku kategorii, uzupełnij meta title, a następnie zapisz zmiany.

Meta title w PrestaShop – podsumowanie

To wszystko. Ustawiliśmy meta title dla kluczowych stron Twojego sklepu PrestaShop – strony głównej, kategorii produktów oraz samych produktów. Te 3 podstawowe typy stron będą odpowiadały za pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby uzupełnić tytuły pozostałych stron, takich jak zakładka Kontakt, czy strony CMS. Z punktu widzenia SEO strony te nie są już jednak tak istotne, a w dobrze zoptymalizowanym sklepie PrestaShop powinny być dodatkowo wykluczone z indeksowania poprzez ustawienie odpowiedniego nagłówka noindex w kodzie strony.

4.7/5 - (16 votes)
Prowadzisz sklep
PrestaShop?

Zobacz, jak możemy ulepszyć
Twój sklep internetowy.

Chcę zobaczyć