Projekt 100

Najlepszy sklep internetowy, czyli Projekt 100

7 lutego 2019|Kamil Bolek

Pewnego piątkowego wieczoru siedziałem w salonie na kanapie i myślałem sobie jak to jest mieć własny sklep internetowy. Stwierdziłem więc, że przekonam się na własnej skórze, a zdobytym doświadczeniem będę się dzielił z Wami. Postanowiłem stworzyć wraz z moim zespołem zupełnie nowy sklep. Najlepszy sklep internetowy jaki mógłbym sobie wyobrazić, z nowoczesnym designem. Sklep, który funkcjonuje prawidłowo, w którym na wczytanie strony nie trzeba czekać wieki i który nie ma żadnych błędów natury programistycznej. I tak oto powstał w mojej głowie Projekt 100. Skąd ta nazwa? O tym za chwilę.

Ucz się od innych

Mam świetnych programistów, jest też grafik. No i cały mój pomysł na sklep. Ktoś mądry kiedyś powiedział, że najlepiej jest się uczyć na cudzych błędach. Ja dodałbym jeszcze, że warto czerpać doświadczenie od osób bardziej kompetentnych od nas w danej dziedzinie. Mając z tyłu głowy te dwie mądrości życiowe, przy projektowaniu sklepu postanowiłem nie robić nic na czuja, a zamiast tego czerpać inspiracje z najlepszych sklepów internetowych na świecie. Tak więc wybrałem 100 największych na tej planecie sklepów (sklepów z największą ilością ruchu na stronie) i postanowiłem wydobyć z nich wszystko co najlepsze, by stworzyć coś naprawdę dobrego. Cała operacja otrzymała nazwę Projektu 100, ponieważ zaplanowano wzięcie pod lupę 100 sklepów.

3 żelazne zasady

Przed rozpoczęciem projektu wyznaczyliśmy sobie 3 żelazne zasady, których będziemy się trzymać:

1. Układ strony ma być zaprojektowany w standardzie Mobile First, czyli ze szczególną dbałością o użytkowników smartfonów. W 2018 roku nastąpił przełomowy moment, kiedy to odsetek ruchu internetowego na smartfonach przerósł komputery. Trend ten będzie się pogłębiał, dlatego nie chcąc zostać z tyłu, postawiliśmy na standard Mobile First.

2. Strona ma się wczytywać bardzo szybko. To też poniekąd ukłon w stronę użytkowników smartfonów, którzy jako największą przeszkodę w dokonywaniu zakupów poprzez telefony wymieniają powolne wczytywanie strony. Istnieje również wiele badań na temat korelacji pomiędzy szybkością wczytywania strony, a odsetkiem konwersji. Mówiąc inaczej – im szybsza strona, tym większy odsetek konwersji. Czyli szybka strona = większa sprzedaż.

3. Koszt wykonania sklepu ma być stosunkowo niewielki. Rozbieżności w cenach za wykonanie sklepu internetowego są naprawdę spore. Byle jaki sklep można kupić nawet za 1000 zł, a największe korporacje wydają na indywidualne projekty setki tysięcy. Moglibyśmy pracować nad sklepem 2 lata i spędzić nad jego wdrożeniem tysiące godzin, ale koszt wykonania takiego sklepu byłby zbyt duży. Z uwagi na fakt, że szablon sklepu opracowanego w ramach Projektu 100 będzie dostępny do dalszej odsprzedaży, postanowiliśmy znaleźć złoty środek i wykonać najlepszy jaki potrafimy sklep, jednocześnie z zachowaniem przyziemnej ceny.

Ważny jest każdy detal

Kolor czcionki, czy rozmiar przycisku to niewielkie, mało istotne detale. Takie detale są jednak jak puzzle – zebrane w całość przedstawiają zupełnie inną perspektywę. Postanowiliśmy więc, że ważny będzie dla nas każdy detal – jak na najlepszy sklep internetowy przystało. Tak więc w ramach Projektu 100, zbadane zostaną następujące elementy:

  • górne menu
  • stopka
  • strona główna
  • lista kategorii
  • karta produktu
  • opis produktu
  • koszyk
  • optymalizacja SEO
  • strony informacyjne

Każdy z powyższych elementów rozbijemy na czynniki pierwsze, a następnie poddamy głębokiej analizie.

Ukończenie Projektu 100 planujemy na koniec marca 2019 roku. Efektem finalnym naszej pracy podzielimy się poprzez aktualizację tego artykułu oraz poprzez media społecznościowe. Jeśli chcesz być na bieżąco, zapraszamy do śledzenia naszego Facebooka: https://www.facebook.com/nexispl/

Aktualizacja 3.03.2019

Sklep jest już praktycznie na ukończeniu i można go obejrzeć pod adresem: https://movlo.pl/

4.5/5 - (6 votes)
Prowadzisz sklep
PrestaShop?

Zobacz, jak możemy ulepszyć
Twój sklep internetowy.

Chcę zobaczyć