Janek prowadzi Pizzerię w centrum niewielkiego miasta. Zastanawia się w jaki sposób pozyskać nowych klientów. Roznoszenie ulotek ma już swe czasy świetności daleko za sobą. Reklama w radio jest stosunkowo droga i nie da się zmierzyć jej efektów. Jak więc Janek może pozyskiwać nowych klientów? Z pomocą przychodzi reklama w Google AdWords. Znasz może kogoś, kto używa wyszukiwarki Google? Ja znam. Ty z pewnością też. Poniżej znajdziesz 4 sprawdzone metody jakie stosujemy u naszych klientów, którzy prowadzą pizzerię. Jeżeli Ty też prowadzisz pizzerię podobnie jak Janek – ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Harmonogram wyświetlania reklam
Jeśli prowadzisz pizzerię, to wiesz że zamówienia na pizzę w godzinach porannych zdarzają się relatywnie rzadko. Inaczej jest natomiast w wieczorne weekendy, gdy telefon wręcz nie przestaje dzwonić. U Ciebie też tak jest?
Skoro więc wiemy kiedy mamy największy ruch, warto właśnie w tych godzinach ustawić harmonogram wyświetlania reklam, aby nie generować niepotrzebnych wyświetleń reklamy w godzinach o niskim natężeniu zamówień. Dzięki temu Twoje kampanie będą bardziej efektywne i lepiej wykorzystasz budżet.

Ponadto, warto pamiętać o zaimplementowaniu wstrzymywania wyświetlania się reklam w godzinach, kiedy Twoja pizzeria nie pracuje.
Nie tylko pizza z dowozem
Wybierasz się ze znajomymi na wycieczkę do miejscowości Przykładowo. Spędzacie miło czas i po kilku godzinach pojawiają się w głowie myśli „coś bym zjadł”. Mówisz: „Słuchajcie, proponuję skoczyć na dobrą pizzę. Co wy na to?”, na co pozostali odpowiadają twierdząco. Teraz trzeba tylko znaleźć w pobliżu lokal serwujący wyborne pizze. Co robisz? Prawdopodobnie sięgniesz po smartfona i wyszukasz pizzerię w Twoim najbliższym otoczeniu. Następnie klikasz Prowadź i docieracie do wybranej pizzerii.

Co zrobić, żeby pozyskiwać klientów w pobliżu naszej pizzerii, jednocześnie nie wiedzących o jej istnieniu? W tym przypadku mamy jeszcze jedno ciekawe narzędzie – targetowanie według fizycznej lokalizacji użytkownika. Ustalamy przykładowo, że reklama ta ma się wyświetlać w promieniu 2 km od naszego lokalu. W efekcie pozyskujemy klientów, którzy prawdopodobnie nigdy by nie odwiedzili naszej pizzerii.
Nie za wszelką cenę
Uważaj na tak zwane przepalanie budżetu. Pizza to produkt o dużej marży procentowej, jednak małej marży kwotowej. Przez to łatwo wydać na reklamę więcej, niż wynosi nasza marża. A dokładać do interesu nikt nie chce, prawda?
Używaj zatem niezbyt wygórowanych stawek za kliknięcie. Lepiej mieć mniej klientów i zarabiać, niż pozyskiwać ich o wiele więcej i do każdego dokładać. No chyba, że chcesz szybko wypromować swój lokal w celu pozyskania nowych klientów i możesz sobie pozwolić na tymczasowe dokładanie do interesu, to inna sprawa. Metoda ta w perspektywie długofalowej również potrafi być skuteczna. O tym jednak za chwilę.
Jeżeli więc widzisz, że Twoja konkurencja za wszelką cenę chce przebijać Twoje stawki – daj się im wyszumieć. Wcześniej czy później zorientują się, że ich kampanie nie są rentowne i obniżą stawki albo zrezygnują z reklamowania się.
Jakie stawki za kliknięcie ustalać? Nie ma reguły. Wszystko zależy od lokalizacji Twojej restauracji, wielkości miasta i oczywiście stawek konkurencji. Sprawdzaj na bieżąco jak Twoje kampanie wypadają na tle reklam konkurencji i dobieraj najbardziej optymalne stawki.
Pozyskuj stałych klientów
Jak wspomniałem nieco wcześniej, czasem praktykuje się również reklamowanie z założeniem, że koszt pozyskania klienta będzie wyższy niż dochód. Innymi słowy, będziemy stratni na każdym kliencie. Metoda ta może być skuteczna, jeżeli mówimy o dotarciu do klienta, który może zostać stałym klientem.
Przykładowo, przy pierwszym pozyskaniu klienta jesteś lekko „na minus”. Kolejna transakcja i wszystkie następne z kolei już są dla Ciebie dochodowe. Raz płacisz za pozyskanie klienta, a ten znając już Twój lokal, o ile będzie zadowolony, będzie prawdopodobnie składał kolejne zamówienia.