Rozbudowane kampanie tekstowe w Google Ads
AdWords  |  Marketing  |  Porady

Rozbudowane kampanie tekstowe w Google Ads

29 stycznia 2019 | Kamil Bolek

Kampanie tekstowe to najch─Ötniej u┼╝ywany spos├│b reklamy w Google. Korzystaj─ů z nich wszyscy ÔÇô firmy lokalne, profesjonali┼Ťci, sklepy internetowe, fundacje i wiele innych. Z pozoru s─ů bardzo proste do wdro┼╝enia, ale z drugiej strony ┼éatwo jest pope┼éni─ç kilka b┼é─Öd├│w przy ich wdra┼╝aniu. Przeczytaj ten artyku┼é, aby upewni─ç si─Ö, ┼╝e nie pope┼éniasz ┼╝adnych z nich.

Wykorzystaj wszystkie mo┼╝liwe rozszerzenia reklam

Rozszerzenia zawieraj─ů dodatkowe informacje o Twojej firmie oraz ofercie. Dzi─Öki temu u┼╝ytkownik ┼éatwiej mo┼╝e ju┼╝ na etapie wyszukiwania danej frazy dotrze─ç do po┼╝─ůdanej przez niego strony. Ponadto, rozszerzenia reklam powoduj─ů, ┼╝e reklama zajmuje wi─Öcej miejsca, a to oznacza ┼╝e jest bardziej widoczna. Z kolei wi─Öksza widoczno┼Ť─ç reklamy to wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo klikni─Öcia. Ostatni argument opowiadaj─ůcy si─Ö za stosowaniem rozszerze┼ä to fakt, ┼╝e ich stosowanie jest ca┼ékowicie bezp┼éatne. Innymi s┼éowy ÔÇô reklama bez jakiegokolwiek rozszerzenia kosztuje Ci─Ö tyle samo, co reklama z rozszerzeniami. Tak wi─Öc nie masz nic do stracenia, a mo┼╝esz tylko zyska─ç.

Reklama tekstowa Google Ads z rozszerzeniami

Wyklucz s┼éowa niezwi─ůzane z Twoj─ů bran┼╝─ů

Brzmi banalnie, prawda? Przecie┼╝ nikt nie chce wy┼Ťwietla─ç reklamy osobom, kt├│re nie s─ů zainteresowane jego ofert─ů. Ostatnio mia┼éem przyjemno┼Ť─ç przebudowywa─ç kampani─Ö reklamow─ů dla sklepu sprzedaj─ůcego kominy termoaktywne dla sportowc├│w. Z pozoru wszystko wygl─ůda┼éo w porz─ůdku ÔÇô du┼╝y odsetek klikni─Ö─ç w reklam─Ö, rozs─ůdne gospodarowanie bud┼╝etem, sprecyzowane teksty reklamowe.

Zaniedbany, i to do┼Ť─ç mocno, by┼é jeden element ÔÇô wykluczenia s┼é├│w kluczowych. Okaza┼éo si─Ö, ┼╝e agencja reklamowa nie przyk┼éada┼éa specjalnej wagi do tego elementu, albo zwyczajnie o nim zapomnia┼éa. Oto efekt:

Brak wykluczonych haseł w kampanii Google Ads
Jak widzisz, ponad 2000 z┼é zosta┼éo wydane na klikni─Öcia os├│b szukaj─ůcych co prawda komin├│w, ale z pewno┼Ťci─ů nie tych dla sportowc├│w. W rezultacie pieni─ůdze zosta┼éy niepotrzebnie zmarnowane, a jak wida─ç na podsumowaniu ÔÇô nie by┼éo z tych klikni─Ö─ç ┼╝adnych konwersji (czyli nikt nie dokona┼é zakupu).

Pami─Ötaj zatem o trafnych wykluczeniach ÔÇô s─ů r├│wnie wa┼╝ne jak s┼éowa kluczowe. Ile wykluczaj─ůcych s┼é├│w kluczowych u┼╝ywa─ç? Nie ma regu┼éy. W naszych kampaniach stosujemy nawet kilka tysi─Öcy wykluczaj─ůcych s┼é├│w kluczowych. Teoretycznie im wi─Öcej, tym lepiej mo┼╝esz odsiewa─ç niechciany ruch. Z drugiej strony, musisz uwa┼╝a─ç na zbyt du┼╝─ů ilo┼Ť─ç wyklucze┼ä, bowiem ┼║le u┼╝yte mog─ů ogranicza─ç ruch na Twoim sklepie.

Stw├│rz dopasowan─ů do reklamy stron─Ö l─ůdowania

S┼éawek poszukuje but├│w na lato. Wpisuje w wyszukiwarce s┼éowo ÔÇ×p├│┼ébuty m─Öskie czarneÔÇŁ. Trafia na dwie reklamy obuwniczych sklep├│w internetowych. Pierwsza reklama sklepu kieruje na stron─Ö g┼é├│wn─ů, na kt├│rej S┼éawek b─Ödzie musia┼é poszukiwa─ç odpowiedniej kategorii, a nast─Öpnie konkretnego modelu but├│w. Druga reklama natomiast kieruje S┼éawka na podstron─Ö, gdzie od razu wy┼Ťwietlaj─ů si─Ö wszystkie dost─Öpne modele p├│┼ébut├│w w kolorze czarnym.

Jak my┼Ťlisz, kt├│ra strona b─Ödzie dla S┼éawka bardziej dopasowana pod k─ůtem jego potrzeb? Na kt├│rej b─Ödzie mu ┼éatwiej odnale┼║─ç produkt, kt├│rego szuka? My┼Ťl─Ö, ┼╝e odpowied┼║ ju┼╝ znasz.

Tw├│rz zatem podstrony dopasowane do tego, czego klienci szukaj─ů. Dobre sklepy internetowe maj─ů nawet 300 r├│┼╝nych stron l─ůdowania, dzi─Öki czemu osi─ůgaj─ů wysokie wsp├│┼éczynniki konwersji.

Informuj o promocjach

ÔÇ×Co tydzie┼ä co┼Ť nowegoÔÇŁ ÔÇô takim has┼éem ostatnio pos┼éugiwa┼é si─Ö jeden z lider├│w bran┼╝y spo┼╝ywczej w Polsce. Za┼éo┼╝enie jest proste ÔÇô wybrany produkt jest przeceniony maksymalnie, aby ┼Ťci─ůgn─ů─ç klient├│w do sklepu. Przy okazji kupowania przecenionego produktu, klienci robi─ů zakupy spo┼╝ywcze. W ten spos├│b firma nie tylko zyskuje nowych klient├│w, ale te┼╝ przyzwyczaja konsumenta do regularnych zakup├│w i ich sklepach.

A jak jest w Twoim sklepie? Te┼╝ masz okresowe promocje? Pewnie tak. Je┼Ťli nie ÔÇô zastan├│w si─Ö nad ich wdro┼╝eniem. Je┼╝eli ju┼╝ masz promocj─Ö, koniecznie wspomnij o niej w reklamie. Na niekt├│rych klient├│w dzia┼éa to jak magnes.

Wdra┼╝aj─ůc informacj─Ö o promocji pami─Ötaj, aby nie robi─ç tego w tek┼Ťcie reklamy, a w dedykowanym do tego rozszerzeniu, kt├│re nazywa si─Ö Rozszerzeniem Promocji.

Rozszerzenie promocji Google Ads

Podsumowuj─ůc, warto przy┼éo┼╝y─ç si─Ö do tworzenia reklam tekstowych i korzysta─ç w wszystkich dost─Öpnych funkcji jakie daje platforma Google Ads. Niekiedy kilka drobnych zmian mo┼╝e decydowa─ç o tym czy kampania jest rentowna, czy te┼╝ nie. ┼╗ycz─Ö Ci powodzenia przy wdra┼╝aniu swoich kampanii. Je┼Ťli masz jakie┼Ť pytania ÔÇô zostaw komentarz pod spodem.

 

Rozbudowane kampanie tekstowe w Google Ads
4.4 (88%) głosów:5
Zapytaj o darmow─ů wycen─Ö sklepu internetowego. Porozmawiajmy. Bez zobowi─ůza┼ä.